خانم‌ها به هیچ وجه بال مرغ نخورند

 

ه گزارش سلامت نیوز ، افسانه قاسمی، در گفت‌وگو با سینا به یکی از مشکلات شایع در خانم‌ها اشاره کرد و گفت: کیست‌های پستان دو نوع ساده و کمپلکس دارند؛ کیست‌های ساده، دیواره صافی دارند و داخل آنها مایع زلالی وجود دارد، بیشتر خانم‌ها دچار این نوع کیست می‌شوند که بی‌خطر است و بیمار فقط باید تحت‌نظر باشد.

این متخصص زنان و زایمان ادامه داد: کیست‌های سینه معمولاً مشکل بسیار حاد پاتولوژیک به‌حساب نمی‌آیند زیرا این کیست‌ها با تغییرات قائدگی دچار تغییراتی از نظر تعداد و اندازه می‌شوند و درد و احساس ناراحتی را برای خانم‌ها به وجود می‌آورند، در این حالت سینه‌ها دردناک و متورم می‌شوند؛ کیست سینه به طورطبیعی با یک سری جریان‌ها از جمله داروهای هورمونی با مقدار زیاد، خوردن هر نوع چربی، محرک‌های کیست سینه مانند فلفل، کافئین، شکلات و قهوه تشدید می‌شوند و درد را افزایش می‌دهند.

وی گفت: مرغ های صنعتی که با هورمون رشد پیدا می‌کنند دارای مقادیر زیادی چربی در قسمت بال هستند، اگرچه بال مرغ لذیذترین قسمت آن است اما از نظر سلامتی بدترین قسمت به حساب می‌آید زیرا چربی در این ناحیه تجمع پیدا می‌کند؛ توصیه می‌شود همه به خصوص خانم ها از بال مرغ چه به‌صورت کباب شده و چه به‌صورت پخته شده در غذا استفاده نکنند زیرا چربی مرغ های هورمونی در تحریک رشد کیست‌های پستان تاثیرگذار هستند؛ بنابراین تغییرات فایبروکیستیک که اکثرا خوش خیم هستند با کمتر شدن مصرف چربی کاهش پیدا می‌کنند.

معاون آموزشی بیمارستان شهید اکبرآبادی با تاکید بر استفاده از مرغ‌های سبز گفت: خانم‌ها می‌توانند با مصرف مرغ‌های سبز که به سبب جوان بودن، کاهش مصرف دارو و مدت کوتاه پرورش از کیفیت بالاتری نسبت به مرغ‌های معمولی برخوردارند، و همچنین با افزایش خوردن مایعات و مواد قندی از کیستیک شدن سینه‌ها جلوگیری ‌کنند.

 

منبع: مرجع متخصصان سلامت ایمنی و محیط زیست

دو شماره تلفن مهم نوروزی

دو شماره تلفن مهم نوروزی

 مردم تخلفات بهداشتی را به شماره‌های ۱۴۹۰ و ۱۹۰ گزارش دهند. 

به گزارش راسخون به نقل از تسنیم، مردم می‌توانند موارد و مشکلات بهداشت محیط در نوروز را به شماره‌های 190 و 1490 اطلاع دهند.

به گزارش وزارت بهداشت، سامانه بهداشت 190 برای دریافت اطلاعات مربوط به مشکلات بهداشت محیط و حرفه‌ای و سامانه پاسخگویی 1490 برای اطلاع از وضعیت داروهای کمیاب، مشاوره دارویی و نیز گزارش‌های مربوط به مشکلات بهداشت محیط  اختصاص دارند.

 

انفجار در شرکت فولاد یزد/ مرگ یک کارگر

به گزارش وبلاگ صنایع-ایمنی صنعتی به نقل از رجا نیوز: بر اثر انفجار در شرکت فولاد یزد، دوباره مرگ کارگر دیگری در این واحد تولیدی فولاد رقم خورد.


 به گزارش خبرگزاری فارس، به دلیل بارش باران های بهاری در چند روز گذشته در استان یزد، مقداری آب در زیر سرباره و کوره ذوب فولاد شرکت فولاد یزد نفوذ کرد و این نفوذ منجر به انفجار در این شرکت شد.
 
در این انفجار که با آتش سوزی نیز همراه بود یکی از کارگران این شرکت دچار آتش سوزی شد و جان خود را از دست داد.
 
هنوز اطلاعاتی از علت قطعی این انفجار در دست نیست و جسد کارگر متوفی نیز در پزشکی قانونی است.
 
کارگر متوفی، راننده بیل مکانیکی بوده که در حال جابه‌جایی آهن، دچار آتش سوزی شده و جان خود را از دست داد.
 
در سال 90 نیز یکی از کوره‌های این شرکت دچار انفجار شد و 18 کارگر جان خود را از دست دادند.

7 نکته برای کمردرد نگرفتن در خانه‌تکانی

بهداشت ستون فقرات عبارت است از رعایت مسایلی که انجام ندادن آنها، یا بد انجام دادن آنها باعث آسیب ستون فقرات می‌شود. نشستن، ایستادن، راه‌رفتن، خوابیدن، ورزش و همه کارهای روزمره، باید صحیح انجام شوند.


برای این کار به این نکته‌ها توجه کنید:

ادامه نوشته

خطرات و بیماری های لامپ های کم مصرف !

بخار جیوه توسط ریه که جذب بالایی هم دارد به سرعت جذب می‌شود

و به خصوص برای مادران باردار و کودکان بسیار خطرناک است

و موجب بروز بیماریهای عصبی می‌شود.

به گزارش صنایع-ایمنی صنعتی به نقل از فارس: یک متخصص بهداشت محیط گفت: مکانیزم تولید نور در لامپهای فلورسنت فشرده یا CFL که در بین مردم به لامپهای کم مصرف معروف شده‌اند تحریک الکتریکی بخار جیوه است.

علی گورانی گفت: بخار یا اتم جیوه در صورت تحریک الکتریکی اشعه ماورا بنفش تولید می‌کند و این اشعه بعد از برخورد با فلورسنت که به صورت یک لایه پودر روی لامپ قرار دارد به نور مرئی تبدیل می‌شود.

این متخصص بهداشت محیط اضافه کرد: در این فرآیند تولید نور دو خطر مهم وجود دارد اول اینکه به هر علت از جمله کیفیت پایین لامپ، اندود نشدن کامل سطح لامپ با پودر فلورسنت یا هر دلیل دیگری اشعه ماورا بنفش از لامپ نشت کند که بسیار خطرناک است و بیماری‌های پوستی و چشمی را برای افراد به دنبال دارد.


ادامه نوشته

5 راه رفع خستگی چشم در برابر مانیتور

این 5 روش را برای جلوگیری از ناراحتی‌های چشمی ناشی از خیره شدن طولانی مدت به صفحه نمایشگرتان، امتحان کنید.

اگر شما هم جزو آن دسته از افرادی هستید که در طول روز ساعت‌ها به صفحه نمایشگرتان خیره می شوید و تاکنون مشکلاتی از قبیل: سوزش چشم، درد گردن، تاری دید و ضربان سر را تجربه کرده اید، بهتر است بدانید ، شما مشکل رایجی با نام "خستگی چشم" دارید!
در واژه‌نامه پزشکی این بیماری با عنوان "سندرم بینایی کامپیوتر" شناخته می شود و علت این بیماری هم به خاطر نور پس زمینه نمایشگر و خیره نگاه کردن به یک صفحه نمایش برای مدت طولانی است.
روش های درمان سریع این مشکل خوردن قرص ایبو پروفن و تمرینات چشمی است. اما در اینجا قصد داریم راهکارهایی برای پیشگیری از بروز این بیماری را به شما نشان دهیم.

1-موقعیت مانیتور خود را تنظیم کنید
انجام دادن یک سری تنظیمات جزئی در محل قرارگیری مانیتورتان می توانند به راحتی مشکلات چشمی ناشی خیره شدن به آن را کاهش دهد. برای راحتی بیشتر در بینایی، مانیتور باید 20 تا 30 اینچ از چشمان شما فاصله داشته باشد. علاوه بر آن بالاترین قسمت مانیتور باید درست هم سطح چشمانتان باشد طوریکه برای دیدن صفحه مانیتور خود مجبور باشید به پایین نگاه کنید نه به بالا.
اگر مدل مانیتورتان به گونه ای است که نمی توانید آن را بالا ببرید می‌توانید از بالابرهایی که به همین منظور ساخته شده و یا حتی کتاب‌هایی قدیمی که جلد گالینگور دارند استفاده کنید.

2- روشنایی صفحه را تنظیم کنید
اگر نور محل کارتان بیش از حد مصنوعی یا طبیعی باشد ممکن است خیرگی به مانیتورتان بدهد که خیلی سریع چشمان شما را خسته کند. بنابراین اگر امکانش وجود دارد تمام نورهای فلورسنت اطرافتان را خاموش کنید و مانیتورتان را در محلی قرار دهید که نور طبیعی به هر گوشه آن بتابد. نور هرگز نباید مستقیما از پشت یا از جلو به مانیتور بخورد.
بهتر است از لامپ‌های زمینی یا رومیزی استفاده کنید که از دو طرف به مانیتورتان بتابد. به این ترتیب می‌توانید از خسته شدن چشمان خود جلوگیری کنید.

3- از قانون 20-20-20 استفاده کنید
هر 20 دقیقه یکبار به شی ای که در 20 فوتی شما (6-7 متری) قرار گرفته است به مدت 20 ثانیه خیره شوید. این روش که از سایت labnol.org گرفته شده می تواند به عنوان ورزش چشم عمل کند و پس از مدتها خیره شدن به نور پس زمینه مانیتور ، استراحتی به چشم ها بدهد.
اگر فراموشتان می‌شود که هر 20 دقیقه یکبار این کار را انجام دهید بهتر است از ریمایندرهایی مثل BreakTaker برای ویندوز و یا Time Out برای مک استفاده کنید.

4-از عینک‌های مخصوص استفاده کنید
به گزارش خبرآنلاین همواره در هنگام کار با کامپیوتر، نور طبیعی با نور مصنوعی ترکیب شده و فشار غیر قابل اجتنابی را به چشمان شما تحمیل می‌کند. یکی از راه حل های این مشکل استفاده از عینک های گونار است. این عینک‌های مخصوص که بیشتر به کمک گیم بازها می آید برای جبران نور آبی خیره کننده مانیتور از شیشه هایی به رنگ زرد استفاده و همچنین با ایجاد بزرگنمایی خفیفی در سطح عدسی خواندن متن‌ها را ساده‌تر می کنند (حتی کسانی که برای خواندن عینک نمی‌زنند می توانند از این عینک ها استفاده کنند)
قیمت گونار حدود 80 دلار است اما می تواند تفاوت بزرگی را برای شما ایجاد کند این عینک ها همچنین طرح ها و مدل ها متنوعی دارند.

5- وضعیتی را برای خود فراهم کنید که برای چشمانتان راحت‌تر است
وقتی که وسایل مورد نیاز برای کارتان در نقاط مختلف میزتان قرار داشته باشد ، چشم های شما مجبور است مرتبا برای نگاه کردن به فواصل مختلف، خود را تنظیم کند. برای درست کردن این وضعیت کیبرد خود را مستقیما جلوی مانیتورتان قرار داده و آنچه را باید بخوانید در نگهدارنده‌های مخصوص کاغذ و در مجاور خود بگذارید.


کاريکاتور/ آلودگی هوای شهر تهران

فاجعه‌هایی که در ایران عادی می‌شود!

یکی از حوادثی که در چند روز گذشته جسته و گریخته اخباری از آن در رسانه ها و مطبوعات منتشر شده است خبر غرق شدن  کشتی به نام " کوشا" در خلیج فارس در سواحل عسلویه بوده است.

 ایران اگرچه یکی از کشورهای صدر نشین در آمار تصادفهای جاده ای و سوانح هوایی است اما گویا قرار است در حمل و نقل دریایی نیز حوادثی از این دست ملاحظه گردند. آمار شگفت انگیز کشته های جاده ای ما که با بیش از بیست و چند هزار نفر در سال که  معادل شهدای سالانه ما در جنگ تحمیلی است برای افکار عمومی و مسوولان به امری عادی مبدل شده است. سوانح و حوادث هوایی نیز هم چنان خطرسازند. اخبار فرودهای اضطراری و بدون چرخ و ... هم چنان متناوبا به گوش می رسد و نشان از بحرانی جدی در نظام حمل و نقل کشور دارد. متاسفانه علیرغم برخی تلاشها و برنامه ها هم چنان ریسک استفاده از وسایل نقلیه جاده ای و هوایی نسبت به استانداردهای بین المللی خیلی بالاتر است. اما با توجه به تداوم و تکراری و روزمرگی این گونه حوادث ، افکار عمومی به تبعات این حوادث، حساسیت خود را از دست داده اند. اما ماجرای این کشتی با توجه به جدید بودن و غیر تکراری بودن سوژه فرصت خوبی را برای تحلیل این نکات ضعف فراهم می سازد.

http://img.tebyan.net/big/1390/08/961955521266516816620091051518911622424.jpg

ادامه نوشته

عوارض گذاشتن لپ تاپ روی پا

یک متخصص پوست گفت: استفاده طولانی مدت لپ تاپ بر روی پا سبب سوزش، التهابات پوستی می شود.

این متخصص پوست ادامه داد: همچنین گذاشتن لب تاپ بر روی ران پا در حین استفاده می تواند زمینه ساز نوعی اختلال پوستی یعنی تغییر رنگ پوست از سرخی به قهوه ای شود  که مهمترین علت آن قرار گرفتن در مجاورت گرما به مدت طولانی است.

زهره تهرانچی افزود: التهابات پوستی طولانی مدت می تواند زمینه ساز ابتلا به بیمارهایی همچون سرطان پوست شود.

این متخصص پوست تصریح کرد: همچنین این موضوع سبب بروز سوختگی حاد نیز می شود.


میزان اشعه ماوراء بنفش در بیشتر روزهای تابستان بالاست

مدیرکل شرکت کنترل کیفیت هوای تهران گفت: میزان تابش خورشید در ایران به دلیل موقعیت جغرافیایی زیاد است به همین دلیل اشعه ماوراء بنفش که بخشی از تابش خورشیدی است در بسیاری از روزهای فصل تابستان بالاست.

مدیرکل شرکت کنترل کیفیت هوای تهران گفت: میزان تابش خورشید در ایران به دلیل موقعیت جغرافیایی زیاد است به همین دلیل اشعه ماوراء بنفش که بخشی از تابش خورشیدی است در بسیاری از روزهای فصل تابستان بالاست.

یوسف رشیدی در گفتگو با خبرنگار مهر با بیان اینکه در تهران به طور روزانه این شاخص اندازه گیری می شود افزود: شاخص اشعه ماوراء بنفش در یک طیف شدت از یک تا ۱۱ درجه بندی می شود و اگر بین یک و دو باشد کم، بین ۳ تا ۷ بالا، بین ۷ تا ۱۰ بسیار بالا و شاخص ۱۱ نشانه خطر بسیار شدید این اشعه است.

به گفته وی، روز گذشته این شاخص روی عدد ۹ بود که در محدوده خیلی زیاد است ولی این یک امر طبیعی است و به تابش خورشید بستگی دارد.

وی با بیان اینکه میزان آلودگی ها در هوا تا حدودی در جذب اشعه ماورا بنفش در سطح زمین مؤثر است اظهار داشت: اما در حال حاضر بالا بودن اشعه فرابنفش به خاطر فصل تابستان است و این حالت همه ساله در بسیاری از روزهای فصل تابستان رخ می دهد و خاص امروز و فردا نیست.

به گفته رشیدی؛ اشعه ماورا بنفش یک اشعه مضر برای سلامت پوست و چشم است و می تواند عامل بروز سرطان پوست و برخی بیماری های پوستی باشد بنابراین توصیه می شود شهروندان در روزهای گرم تابستان از تردد غیر ضروری در ساعات میانی روز خودداری کنند و در صورت تردد از کرم های ضد آفتاب، عینکهای آفتابی، کلاه و لباسهای مناسب که به طور کامل پوست را بپوشاند استفاده کنند.

ادامه نوشته