وبلاگ هموطن مطالب روز

خدایا نزار بین من و تو یه دل شکسته فاصله بندازه

وبلاگ هموطن مطالب روز

خدایا نزار بین من و تو یه دل شکسته فاصله بندازه

تصاویر: تهیه سالاد با خورشید مصنوعی!

اولین کارخانه‌ای که سبزیجات را با استفاده از نور خورشید مصنوعی و با روش کنترل رایانه‌ای کشت می‌کند در چین راه‌اندازی شد.

به گزارش خبرگزاری مهر، این کارخانه که  Jingpeng Plant Factory نام دارد، با استفاده از نور مصنوعی و کنترل رایانه‌ای، می‌تواند سبزیجات و میوه‌های با کیفیت بالا را برای مصارف خانگی تولید کند.
Jingpeng Plant Factory در راستای یک برنامه علمی، شهرداری پکن در شرق این شهر در فضایی به وسعت هزار و 289 متر مربع راه‌اندازی شده است.


تیان شن مدیر موسسه ماشین آلات کشاورزی پکن در این باره توضیح داد که این کارخانه سالانه قادر به تولید 15 میلیون جوانه گیاهی خواهد بود.

این کارخانه با شرکت بین‌المللی «های- تک» جینگپنگ برای توسعه سیستم‌های رایانه‌ای که محیط کارخانه را برای رشد مناسب گیاهان کنترل می‌کنند، همکاری می‌کند.
بر پایه گزارش شینهوا، گیاهان در یک محلول مایع در یک خط تولید رشد می‌کنند و سیستم‌های رایانه‌ای کارخانه دما، نور و رطوبت جوانه‌ها را کنترل کرده و مواد غذایی لازم را به محلول مایع اضافه می‌کنند.

این گیاهان بدون استفاده از مواد آفت کش تولید می‌شوند. این کارخانه انرژی خود را از یک ژنراتور خورشیدی 15 کیلوواتی تامین می‌کند و بنابراین کاملا دوستدار محیط زیست است.
با ورود محصولات این کارخانه به بازار، شهروندان پکنی می‌توانند سالاد خود را از سبزیجاتی آماده کنند که با نور خورشید مصنوعی تولید شده‌اند.

نظرات 1 + ارسال نظر
ساسان م شنبه 13 شهریور‌ماه سال 1389 ساعت 12:38 ق.ظ http://5071.blogfa.com/

سلام دوست عزیز
خوشحال میشم نظرتو در مورد وبلاگم بدونم.

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد